Vier Kerst in de CTK

Kerstnacht: Op weg naar kerst - welk spoor volg jij?
Op kerstavond vieren we kerst in een sfeervolle kerkdienst. Uiteraard is de kerk prachtig versierd en sfeervol verlicht. We zingen niet alleen bekende kerstliederen, maar er klinken ook swingende kerstgospels. Het YMCA Gospel Choir verleent namelijk haar medewerking aan deze dienst.
Het thema is: Op weg naar kerst. We ontdekken dat de verschillende hoofdrolspelers in het kerstverhaal allemaal verschillende routes in hun leven volgen en we vragen ons af: welke route leidt tot het kerstkind? En welke route gaan wij eigenlijk?
Voorganger is ds. Jaap van den Akker, aan  de vleugel zit Roelfien Folkersma en het YMCA Gospel Choir staat onder leiding van Diane Ranselaar.
De dienst begint om 21.00 uur. Na afloop is er glühwein en kerstbrood.

Kerstmorgen: Terugkijken in de toekomst
Op 25 december is er een kerstgezinsdienst. Hart van deze viering is een kerstspel. Het spel heeft de spannende titel 'Terugkijken in de toekomst' gekregen. Regisseur Servaas van der Zijden schrijft over het spel: "We maken een sprong in de tijd. Twee toneelspelers van het eerste uur kijken ontmoeten elkaar op een Haags terras. Dat brengt veel herinneringen bij hen boven. Hoe is het hen vergaan in de afgelopen jaren? Hoe kijken ze terug op hun tijd bij de CTK? Is er veel veranderd in de wereld? We kijken dus vooruit om terug te kijken..."
Iets soortgelijks gebeurt in het Kerstevangelie. De geboorte van Jezus geeft allemaal beloftes voor de toekomst van de wereld. Een dienst voor alle leeftijden, waarin we met elkaar Kerst vieren.