kinderkerk en crèche kinderkerk en crèche

Crèche

Elke zondag is er voor de kinderen in de leeftijd van 0 tot 4 jaar opvang.
Er zijn veel kinderen in onze kerk! Tijdens de dienst wordt er door een of twee volwassenen op ze gepast, zodat de ouders rustig naar de kerkdienst kunnen gaan. Vlak voor de zegen komen de kinderen in de kerkzaal.

Kinderkerk

Voor de kinderen van de basisschool is er tijdens de preek kinderkerk. In de dienst worden de kinderen eerst uitgenodigd op de 'bankjes' en volgt er een gebed, een gesprekje of verhaal en een lied. Dan gaan de kinderen naar een eigen ruimte in de kerk. Ze krijgen het licht van de Paaskaars mee.
De kinderkerk volgt de methode ‘Bijbel Basics’ van het Nederlands Bijbelgenootschap. Tijdens de collecte komen de kinderen weer terug in de kerk.
Informatie: Linda van Houwelingen,

Kerstmorgen met de kinderen

In de adventstijd wordt er een kort kersttoneelstuk ingestudeerd door de kinderen die op de basisschool zitten. Op Eerste kerstdag, 25 december, wordt dit stuk als onderdeel van de kerstviering opgevoerd in de kerk.

Overstapdienst
Vlak voor de zomervakantie is er een zg. ‘overstapdienst’. Hierbij worden de kinderen uit groep acht in het zonnetje gezet, omdat ze overgaan naar de middelbare school. Deze dienst wordt met de kinderen voorbereid. De overstapdienst is op zondag 6 juli 2025.

We hopen je snel te ontmoeten!