donderdag 15 november 2018

20.00 uur  - 22.00 uur
Locatie:
 Duinzichtkerk, van Hogenhoucklaan 89, Den Haag

Onder de titel ‘Hoe zullen wij dan leven? Christelijke traditie voor mensen van nu’  geven in het  seizoen 2018/2019 vier sprekers hun visie op deze vragen. Op 18 november zal Stephan van Erp zijn visie geven en daarbij met name refereren aan het leven van de Amerikaanse journaliste en sociaal activiste Dorothy Day. Zij leefde aanvankelijk als bohemien maar werd na haar bekering tot katholiek de sleutelfiguur in de Catholic Workers Movenment en een invloedrijk politiek figuur in de VS.

Dr. Stephan van Erp is rooms-katholiek theoloog en filosoof, en als hoofddocent systematische theologie verbonden aan de Katholieke Universiteit Leuven.

Organisatie: De Protestantse wijkgemeenten ‘Christus Triumfatorkerk’ en ‘Duinzichtkerk’ en  ‘De Zinnen, katholiek netwerk voor inspiratie en dialoog’.