Try God

Onze vakantie was dit jaar ver weg. We trokken door het land van Trump. Een prachtig land, met indrukwekkende steden en overweldigend natuurschoon.
Wat ook opviel was de aanwezigheid van de kerk in de Verenigde Staten. Soms wel tien kerken in een straal van honderd meter en misschien nog wel belangrijker: al die kerken lieten duidelijk zien waar ze voor staan. Reclame voor een bijbelcursus, een aankondiging van de gemeentedag (a.s. zondag oesters eten in de Presbyterean Church! You are Welcome!)
Ook de billboards spraken tot de verbeelding.
Wat dacht u van dit raadsel:
Ch..ch
What is missing?
Antwoord: UR. [Wat mist hier: you (U) are (R) (missing)! -jij!]

Een origineel appèl: Jij wordt gemist in de kerk. Oftewel, kom eens binnen. Een prachtige uitnodiging om naar de kerk te komen!
Even verderop een bord boven de weg: “Try God!”. Probeer God eens! In onze Dodge Grand Caravan praatten we er nog lange tijd over na, op weg naar een nieuwe bezienswaardigheid. Zouden wij niet nog meer aan de buiten wereld kunnen laten zien wat voor mooie dingen er in onze kerk gebeuren en waar wij voor staan? Wie heeft er suggesties? Ik ben benieuwd.