Kerkdienst in coronatijd

Onze kerkelijke gemeente volgt de richtlijnen van het RIVM en de Protestantse Kerk in Nederland. Sinds 5 oktober 2020 betekent dit dat er maximaal dertig personen bij onze kerkdiensten aanwezig kunnen zijn. Elke kerkganger dient zich voor elke kerkdienst op te geven. Zonder reservering vooraf kunnen we u helaas niet toelaten in de kerkzaal.
Dit alles botst natuurlijk met ons idee van een toegankelijke, gastvrije kerk te zijn. Toch zullen we deze manier moeten uithouden, tot de opleving van het virus weer onder controle is.

Voor bezoek aan een kerkdienst zijn de volgende maatregelen van kracht:
U moet vooraf een plaats (blijven) reserveren als u de kerkdienst wilt bijwonen;
U wordt  bij binnenkomst in de kerk gevraagd of u symptomen van Covid-19 heeft;
Kerkgangers worden kruislings in de banken geplaatst.

Het reserveren gebeurt via een link op de website en in de nieuwsbrief. De link verwijst u naar de website Eventbrite waar u zich registreert en uw plaats(en) reserveert. U ontvangt in uw mailbox uw ticket(s). Wanneer u een ticket heeft, bent u verzekerd van een plaats in de kerk. Mensen die zonder reservering naar de kerk komen, zullen tot een paar minuten voor aanvang van de dienst buiten moeten wachten, zodat op dat moment bekeken kan worden of er nog voldoende ruimte is om ook aan te schuiven.

Het is fijn dat we met alle maatregelen onze kerkdiensten  kunnen vieren. We kunnen dat echter alleen blijven doen als we dit sámen doen. We vragen dan ook uw begrip en extra aandacht voor het volgende:
  • Blijf thuis als u corona gerelateerde klachten heeft.
  • Houdt voor, tijdens en na afloop van de dienst anderhalve meter afstand van elkaar.
  • Volg de aanwijzingen van de (door rode hesjes herkenbare) vrijwilligers op.
  • Omdat we op een verantwoorde manier de kerkzaal moeten vullen, wacht u bij de ingang van de kerkzaal totdat u naar uw plek wordt gebracht. U kunt helaas dus niet zelf in de voor u vertrouwde bank plaatsnemen.
  • Houd er rekening mee dat de toiletgroepen beneden niet en het toilet boven slechts beperkt gebruikt kan worden.
Het volledige coronaprotocol voor onze kerkdiensten vindt u hier. Het is een werkdocument. Het zal steeds aangepast worden als de richtlijnen wijzigen.
We hopen u en jullie binnenkort weer in de kerk te begroeten!