Handleiding Appostel app

De app Appostel helpt met digitale collectes. Hiermee kunt u eenvoudig een gift overmaken naar de CTK. Deze handleiding laat zien hoe je de app instelt voor gebruik en hoe je een gift doet.
  1. Download de Appostel app.
  2.  Als u de app opent moet u uw gemeente koppelen. Type in het balkje Zoek gemeente:  Chr. Triumfatorkerk, er verschijnt een balkje met het logo en adres van de CTK.
  3. Tik op dit balkje. U moet nu een account aanmaken, dit wijst zichzelf. De CTK moet uw aanmelding accepteren (privacy), daarvan krijgt u bericht per email. Als uw aanmelding geaccepteerd is, kunt u de app gebruiken.
  4. U krijgt ook een email waarin u de aanmelding met uw emailadres moet bevestigen, dit om te voorkomen dat een ander uw email-adres gebruikt.
  5. Na het openen van de app kiest u onderaan het scherm €, u komt in een scherm met een rood vlak Geef aan een doel, als u daarop drukt verschijnen de actuele collectes. U kunt een of alle collectes kiezen, het bedrag zelf bepalen en bijdragen met iDEAL, dat wijst zich vanzelf.
Ook kunt u een tegoed kopen (onze voorkeur) en in de loop van de tijd aan verschillende collectes delen daarvan toewijzen. Dit betaalt u met iDEAL. Het tegoed komt direct op de bankrekening van de kerk. Daarna kunt u bijdragen aan de collectes, hoeveel kiest u zelf, de kerk krijgt bericht aan welke collectes u bijdraagt. Als uw tegoed op is, krijgt u een melding.